Love My Nawal: Maya tradition for an Ethical Fashion Brand

Today I am very happy because I want to introduce you to a new brand called My Nawal, whose creations are from the old Mayan traditions.

The fringe necklace  I’m wearing  was embroidered by hand by indigenous women in the village of Patzun in Guatemala. The embroidery contains the Maya calendar symbols and they are used to put symbols that recall their people and their traditions.

My Nawal was born out of a dream of wanting to be able to help the local people in some way to improve their quality of life, collaborating with them to produce new and original products that retain their traditions and customs, and at the same time providing them with a sustainable income.

These creations are full of history, culture and traditions, and for me fashion has this connotation as well as beauty.

Do not miss their web page where you can find these Mayan Necklaces in various colors. Pink is my favourite!!!

A big kiss,

Natalia

Oggi sono molto contenta perchè voglio presentarti una nuova marca che si chiama My Nawal, le cui creazioni vengono da molto lontano e sono fatte in maniera etica e .

Questo collo che indosso come uno scialle è stato ricamato a mano  dalle donne indigene nel villaggio di Patzun nel Guatemala. Il ricamo contiene i simboli del calendario Maya  e nei loro vestiti sono solite mettere simboli che richiamano la loro gente e le loro tradizioni.

E’ un capo ricco di storia, cultura e le tradizioni, e per me la moda ha anche questo connotato, oltre che di bellezza anche di comunicazione.mAmo molto il centro e sud America e spero proprio di poterci tornare al più presto.

Non perderti la loro pagina web dove potrai trovare questi colli in vari colori. Come ben sai il mio preferito è il rosa quindi non potevo che scegliere questo.

Un grande abbraccio,

Natalia

Shawl- My Nawal

Jeans- Onax Ibiza

Bag- Samahra Ibiza

Ph. Credits

Bernard Domalain

Comments

comments