A day in Phalaborwa

Good morning!!!

I am happy to be here againg to tell you more about my trip to South Africa with Syusy and today I want to introduce you Phalaborwa, a town located in the northwest of South Africa right near the Kruger National Park.

We had  Daniela owner of the Matimba Bush Lodge, as a special guide for these days, and we had the opportunity to know more about the township and about the life of  South African black people.

We met the young children of the school, we enjoyed a traditional dance and we have great time with amazing women:  it was a very strong moment for me in a reality so different from the one that I live every day.

Traveling make me thinking about life and what in our life is really essential. I believe that the relationship with people, our empathy and altruism are the foundation for building an healthy environment and above all to continue to evolve and grow.

Unforgettable moments were those we spent with women of the cooperative and those who work the fruit of the Marula.

Last but not least we had a very close encounter with two giraffes, just out of our lodge and you can imagine my indescribable emotion: another gift that South Africa has so generously given me.

I really hope you like my pictures. A big hug.

Natalia

 

Buongiorno!!!

Oggi continuo a raccontarti il mio viaggio in Sudafrica insieme a Syusy e ti porto a fare un giro nella cittadina di  Phalaborwa che si trova nel nord-ovest del Sudafrica proprio nei pressi del Kruger National Park.

Abbiamo avuto una guida d’ eccezione per queste giornate, Daniela del Matimba Bush Lodge, che ci ha fatto conoscere la sua realtà locale tra i piccoli bambini della scuola, i ballerini tradizionale e grandi donne: tutti ci hanno accolti con sorpresa e sorrisi e per noi è stato un momento molto forte per conoscere più da vicino la vita della gente sudafricana in una township, popolazione che per un 92% è di colore.

Il viaggiare ed entrare in una realtà così diversa da quella che vivo tutti i giorni fa sempre fare molte riflessioni sulla vita e di ciò che della nostra vita è veramente essenziale. Credo che il rapporto con le persone, la nostra empatia ed altruismo sono le basi per costruire un’ ambiente sano attorno a noi e soprattutto per continuare ad evolvere e a crescere.

Momenti indimenticabili sono stati quelli trascorsi con le donne della cooperativa tessile e quelle che lavorano il frutto della Marula, uno scambio per lo più di sguardi, ma profondo e di sorellanza.

Dulcis in fundo l’ incontro molto ravvicinato con due giraffe, proprio all’ uscita del nostro lodge è stata un’ emozione indescrivibile, un altro regalo che questo Sudafrica così generoso mi ha donato.

Un abbraccio forte e continua a seguirmi nelle mie avventure.

Natalia

Skirt- Linnea Ibiza

Jacket- Tanit Jeans Ibiza

Necklace- Faith Life Style

Dress- Linnea Ibiza

Bag- Onax Ibiza

Boots- Karma of Charme

Many thanks

South African Dream

Syusy Blady

Turisti per Caso

Matimba Bush Lodge

Associazione nazionale FILMAKER e Videomaker italiani

Ph. Credit

Enrico Farro

 

 

 

 

Comments

comments